بسیاری از ما در تمام طول روز به تلفن های هوشمند خود وابسته هستیم، زیرا آنها دروازه ای هستند به همه چیزهایی که در زندگی به آن نیاز داریم. ایمیل، مسیرها، کارهایی که باید انجام دهید، پیامک، جلسات، رسانههای اجتماعی، خرید – شما آن را نام ببرید.
چه بخواهید چیز جدیدی یاد بگیرید یا به سادگی سرگرم شوید، می توانید به سادگی نیاز خود را در کادر جستجوی خود وارد کنید. اما آیا این لازم است؟
پاسخ در واقع “نه” است زیرا فناوری های جدید به سرعت نیاز شما را به تایپ کردن از بین می برند. شما به سادگی می توانید هنگام رانندگی، آشپزی یا نشستن روی مبل از صدای خود برای دستور دادن استفاده کنید.
یکی از جدیدترین گرایش ها در دنیای رسانه های دیجیتال استفاده از جستجوی صوتی است. این ویژگی مدتی است که وجود داشته است، اما مردم از سال 2015 شروع به استفاده جدی از آن کردند. دستیاران مجازی، یعنی سیری و کورتونا، تقریباً 500 میلیارد جستجو در ماه انجام می دهند.
در روزهای اولیه، جستجوی صوتی بیمعنا، غیرقابل اعتماد بود و زمان بیشتری از تایپ کردن چیزها به روش قدیمی صرف میکرد. هنوز جای پیشرفت دارد، اما این فناوری اخیراً بسیار خوب شده است، و به همین دلیل، اکثر بازاریابان دیجیتال سعی در استفاده از آن به نفع خود دارند.
برای بهینه سازی فرآیندها، بازاریابان باید به طور کامل تأثیر جستجوی صوتی بر بهینه سازی موتورهای جستجوی سنتی را درک کنند. همانطور که ما می دانیم سئو تغییر خواهد کرد اگر جستجوی صوتی واقعاً جستجوهای صفحه کلید سنتی را در اختیار بگیرد. گفتن دستورات راحت تر از بالا کشیدن صفحه کلید کوچکی است که مستعد اشتباهات تایپی و محدودیت سرعت است. با آن یک تغییر عظیم در مسیر افراد به همراه کلمات کلیدی که برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند استفاده می کنند جستجو می کنند.
چیز هایی برای به یاد آوردن
اگر می خواهید با سئو به موفقیت ادامه دهید، باید با این فناوری جدید سازگار شوید. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید:
1. آیا وب سایت شما برای موبایل مناسب است؟
وب سایت شما باید نسخه موبایل داشته باشد. بیشتر مردم دوست دارند به جای رایانه از قابلیت جستجوی صوتی در تلفن، تبلت و دستگاه های هوشمند خود (مانند الکسا) استفاده کنند. سهم بازار تلفن همراه به سرعت در حال تسخیر استفاده از دسکتاپ است و تعداد خیره کننده ای از مصرف کنندگان فقط از دستگاه های تلفن همراه برای اتصال به وب استفاده می کنند. مگر اینکه وب سایت شما به صفحه نمایش گوشی های هوشمند کوچکتر پاسخگو باشد، مشتریان بالقوه را صرفاً به این دلیل که نمی توانند سایت شما را کاوش کنند ضرر خواهید کرد.
2. در مورد سؤالات چطور؟
مطمئن شوید که عبارات سوال خود را با دقت انتخاب کرده اید. زمانی که کاربر یک پرس و جو را تایپ می کند، به احتمال زیاد مدتی را برای کادربندی آن صرف می کند. از سوی دیگر، کاربران در هنگام استفاده از جستجوی صوتی چندان متفکر نیستند.
آنها به دنبال کلمات استفهامی می روند زیرا این بیشتر عامیانه است. اگر قصد دارید مخاطبان جستجوی صوتی را هدف قرار دهید، باید فرمت پرسش و پاسخ را در نظر بگیرید.
به عنوان مثال، به جای جستجو برای “دندانپزشکان در لس آنجلس”، یک جستجوگر صوتی ممکن است بپرسد بهترین دندانپزشکان نزدیک من را به من نشان دهید.
3. آیا کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب می کنید؟
اگر کلمات کلیدی مناسبی را برای آن انتخاب کنید، وب سایت شما تقویت بیشتری خواهد داشت. با این حال، برای جستجوی صوتی و جستجوی تایپ شده نمی توانید دقیقاً به همان کلمات کلیدی تکیه کنید. وقتی صحبت از دستیار مجازی آنها به میان می آید، کاربران تمایل به گفتگو دارند و شما باید فهرستی از کلمات کلیدی را بر این اساس پیش نویس کنید. سعی کنید از ترکیب مناسبی از کلمات کلیدی کوتاه و بلند استفاده کنید تا ترافیک جستجوگرهای دسکتاپ و موبایل را دریافت کنید.
4. سئوی محلی را فراموش نکنید
جستجوهای محلی و منطقه ای اغلب از طریق جستجوی صوتی انجام می شود. مطمئن شوید که نگاهی به صفحه Google برای کسب و کار من و Yelp خود بیندازید و بررسی کنید که آیا تمام جزئیات شما ارائه شده است یا خیر. اطمینان از اینکه لیست های کسب و کار شما به طور کامل با حداکثر اطلاعات (درست) پر شده است، سئوی محلی شما را بهبود می بخشد و در نتیجه شما را برای جستجوگران صوتی بیشتر در معرض دید قرار می دهد.
مانند تمام فناوریها، جستجوی صوتی قبل از اینکه بتوان آن را کامل نامید، دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد و موتورهای جستجو به بهبود الگوریتمهای خود برای پاسخگویی به این سبک از جستجو ادامه میدهند. نکته کلیدی این است که نسبت به ایده ارتقاهای احتمالی باز بمانید و به سرعت و بر این اساس واکنش نشان دهید – یا بهتر از آن، تا آنجا که ممکن است جلوتر از منحنی باشید!