اگر میخواهید تأثیر بلندمدت سئو عربی کسبوکار را اندازهگیری کنید، باید بدانید چه معیارهایی را باید بررسی کنید تا مطمئن شوید که بازگشت سرمایه خوبی دارید.
در مرحله بعد، ما برخی از معیارهایی را پوشش می دهیم که می خواهید آنها را ردیابی کنید که می توانند تأثیر SEO را برای تجارت شما نشان دهند.
نرخ کلیک (CTR)
اولین مورد در لیست معیارهای مهم سئو، نرخ کلیک (CTR) است. CTR تعداد کلیک هایی است که بر روی صفحه خود دریافت می کنید تقسیم بر تعداد نمایش ها. تعداد دفعاتی است که محتوای شما در نتایج جستجو نمایش داده می شود.
این معیار برای ردیابی بسیار مهم است زیرا نشان میدهد که چه تعداد از افراد فهرست شما را در نتایج جستجو میبینند و آن را به اندازه کافی مرتبط میدانند تا روی آن کلیک کنند. این معیار می تواند به شما بگوید که آیا برای کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی می کنید یا خیر، و همچنین اینکه آیا تگ عنوان و توضیحات متا شما کاربران را به کلیک کردن ترغیب می کند یا خیر.
می توانید CTR خود را با استفاده از Google Analytics پیگیری کنید.
رتبه بندی کلمات کلیدی
برای نظارت بر تاثیر طولانی مدت سئو، شما همچنین باید بر رتبه بندی کلمات کلیدی خود نظارت داشته باشید. از آنجایی که بخش بزرگی از سئو بهینه سازی سایت شما برای کلمات کلیدی است، باید مراقب عملکرد صفحات خود در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط باشید.
میخواهید ببینید که آیا کلمات کلیدی شما به رتبهبندی سایت شما کمک میکنند یا خیر و آیا آنها باعث ایجاد ترافیک برای کسبوکار شما میشوند. این معیار به شما کمک می کند تشخیص دهید که کدام صفحات بیشتر با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارند. همچنین می تواند نشان دهد که چقدر صفحات خود را برای رتبه بندی در نتایج جستجو بهینه کرده اید.
نرخ تبدیل
یکی دیگر از معیارهای مهمی که برای درک تأثیر سئو کسب و کار باید نظارت شود، نرخ تبدیل است. نرخ تبدیل شما تعیین می کند که چه تعداد از افراد پس از بازدید از وب سایت شما از طریق نتایج جستجو تبدیل می شوند.
این معیار به شما کمک می کند بفهمید که آیا وب سایت شما با نتایج جستجو مرتبط است و نیازهای جستجوی آنها را برآورده می کند. ردیابی نرخ تبدیل به شما کمک میکند تا ROI خود را نیز درک کنید.
نرخ پرش
یکی از مهم ترین معیارهایی که باید برای کسب و کار خود ردیابی کنید، نرخ پرش است. نرخ پرش تعداد دفعاتی است که افراد پس از کلیک بر روی صفحه شما و بازدید نکردن از هیچ صفحه دیگری، به نتایج جستجو باز می گردند.
نرخ پرش یک معیار مهم برای ردیابی است زیرا به شما کمک می کند تا ببینید آیا تجربه کاربری مرتبطی را ارائه می دهید یا خیر. اگر نرخ پرش بالایی دارید، ممکن است نشان دهنده این باشد که صفحه شما تجربه مرتبطی را برای مخاطبان شما فراهم نمی کند. ممکن است لازم باشد آن را بهینه کنید تا سرنخ ها را برای مدت طولانی تری حفظ کنید.
نقاط خروجی سایت
آخرین مورد در لیست معیارهای ما که میخواهید برای نظارت بر تأثیر سئو درازمدت استفاده کنید، نقاط خروج سایت است. نقاط خروجی سایت به شما کمک می کند تا تعیین کنید افراد از سایت شما کجا خارج می شوند و معیاری مهم برای ردیابی برای کسب و کار شما است.
شما میخواهید این معیار را برای شناسایی صفحاتی که نرخ خروج بالایی دارند، بررسی کنید. اگر صفحه ای دارای نرخ خروج بالایی باشد، می تواند نشان دهد که باید تجربه کاربری در آن صفحه را بهبود ببخشید تا افراد را ترک نکنند.
با بهبود تجربه سایت، می توانید افراد را مدت بیشتری در سایت خود نگه دارید و سرنخ های بیشتری را برای کسب و کار خود جذب کنید.