ایجاد محتوا مهم است، اما بدون دانستن اهداف بازاریابی محتوای تیم شما، نوشتن مطالب شما می تواند بی فایده باشد. حتی قبل از اینکه مقالهها، پستها و زیرنویسهای خود را پیشنویس کنید، لازم است که تیم شما قبلاً آنچه را که میخواهید به دست آورید مشخص کرده باشد. به این ترتیب، می توانید کلمات و رویکرد خود را به خوبی تنظیم کنید تا محتوای خود را جذاب کنید.
بنابراین، بیایید 10 هدف برتر بازاریابی محتوا را که شما و تیمتان باید قبل از شروع تایپ کردن نویسندگان تعریف کنید، داشته باشیم.
1. افزایش آگاهی از برند
منطقی است که آگاهی از برند را در بالای لیست خود قرار دهیم زیرا کسب و کارهای جدید و حتی شرکت های معروف می توانند از این هدف سود ببرند.
وقتی در مورد آگاهی از برند صحبت می کنیم، شما ضروری ترین اطلاعات را در مورد شرکت خود ارائه می دهید. اینجاست که شما ماموریت و چشم انداز خود را برجسته می کنید. با این حال، باید یک راهنمای سبک ویراستاری ایجاد شود. تیم شما باید درک کند که باید از چه کلماتی در سرتاسر محتوای شما استفاده کند و از چه کلماتی اجتناب کند. لحن و رویکرد نیز باید گنجانده شود. اگر چندین نویسنده دارید یا میخواهید خدمات نوشتن را از شرکت دیگری برونسپاری کنید، راهنمای سبک سرمقاله ایدهآل است.
این باعث ایجاد ثبات می شود و مردم در نهایت متوجه آن خواهند شد. محتوایی برای آگاهی از برند اغلب در تبلیغات، بروشورها و بیلبوردها دیده می شود.
2. ایجاد اقتدار
یکی دیگر از اهداف بازاریابی محتوا که تیم شما می تواند روی آن کار کند، ایجاد قدرت است. این مهم است زیرا اکثر مردم فقط با شرکت های معتبر و آگاه معامله می کنند. و اگر خود را به عنوان یک برند با اطلاعات دست اول در مورد اخبار صنعت قرار دهید، می توانید جذابیت کسب کنید.
سوال این است که چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟
بسیاری از برندهای کوچکتر و اینفلوئنسرها از انجمن ها و رسانه های اجتماعی برای بحث در مورد مسائل مربوط به صنعت استفاده می کنند. به جای اینکه فقط اخبار را به اشتراک بگذارند، آنها به طور جامع بینش خود را ارائه می دهند که به بازار ارزش می دهد. با به اشتراک گذاشتن دیدگاهی متفاوت در مورد مسائل، به دنبال کنندگان خود شجاعت نشان می دهید.
اگر هدف شما این است، ما به شما توصیه می کنیم که تعصبات شخصی خود را حذف کنید و از محتوای خود با داده ها و حقایق نسخه پشتیبان تهیه کنید. این می تواند دیدگاه شما را تقویت کند و به خوبی با مخاطبان شما سازگار خواهد بود.
3. افزایش ترافیک
بیایید بگوییم که وب سایت شما هنوز کشش کافی ندارد. استفاده از هدف برای افزایش ترافیک می تواند به شما در ساخت محتوای مناسب کمک کند.
اینجاست که تحقیقات کلمات کلیدی نقش بزرگی ایفا می کند. شما می توانید ببینید که بیشتر افراد در جایگاه شما به دنبال کدام موضوعات یا کلمات کلیدی هستند. و از آنجا، سعی می کنید محتوایی را که تیم شما برای اجرا نیاز دارد، استراتژی کنید.
تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای تازه کارها نیست. ممکن است بخواهید با یک متخصص کار کنید تا کلمات مناسبی را که به طور بالقوه می توانید رتبه بندی کنید، شناسایی کنید.
4. سرنخ های با کیفیت ایجاد کنید
ترافیک بالا خوب است، اما اگر نتوانید سرنخ بگیرید، ممکن است کسب و کارتان به زودی خشک شود. در این صورت، باید محتوایی را با هدف به دست آوردن سرنخ ایجاد کنید.
داشتن آهنرباهای سربی می تواند به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند. یکی از موثرترین ابزارها ارائه کتابهای الکترونیکی است. اگر می خواهید در ازای ایمیل و سایر اطلاعات تماس، یک کتاب الکترونیکی رایگان بنویسید، تحقیقات گسترده ای ضروری است. شما فقط اطلاعات را از گوگل جمع آوری و به بازار خود ارائه نمی کنید. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و مردم شرکت شما را منفی درک کنند.
اما قبل از اینکه حتی بتوانید خوانندگان را برای کلیک کردن روی صفحه فرود خود جذب کنید، تبلیغات رسانه های اجتماعی شما باید به درستی قرار بگیرند. زیرنویس مناسب نیز لازم است.
برخی از شرکت ها در تیتراژ خود بیش از حد قول می دهند، اما خوانندگان بهتر می دانند. فقط سر اصل مطلب باشید و به آنها بگویید چه چیزی می توانند از کتاب الکترونیکی شما بدست آورند. اگر پیام شما به اندازه کافی قانع کننده است، می توانید آنچه را که می خواهید از آنها دریافت کنید.
5. فروش واقعی را تشویق کنید
اکنون که اطلاعات آنها را در اختیار دارید و آنها را در قیف فروش بیشتر آورده اید، زمان تبدیل آنها به مشتریان واقعی فرا رسیده است.
این جایی است که شما خبرنامه هایی را درباره تبلیغات و پیشنهادات خود برای آنها ارسال می کنید. به علاوه، وب سایت تجارت الکترونیک شما باید نه تنها با تصاویر بلکه با کلمات نیز به اندازه کافی جذاب باشد. توضیحات محصول باید واضح باشد و دعوت به اقدام باید متقاعد کننده باشد.
6. مسائل و موانع برند را روشن کنید
هنگام راه اندازی یک کسب و کار، طبیعی است که به مسائل و نگرانی های مشتری برخورد کنید. در مورد تیم محتوای خود، باید پاسخ های مناسبی برای مشتریان خود ارائه دهید. شما باید مسائل آنها را به حرفه ای ترین شکل ممکن حل کنید. در بیشتر موارد، به خاطر اشاره به کاستی ها از آنها تشکر و قدردانی کنید.
برای جنجال ها و رسوایی هایی که ممکن است یک برند با آن مواجه شود، یک بیانیه مطبوعاتی مدون ضروری است. این باید تا کوچکترین جزئیات ارائه شود زیرا همه نگاه ها به برند شما است.
7. آموزش بازار
به عنوان یک شرکت، شما همچنین مسئولیت آموزش مخاطبان خود را دارید. این جایی است که صفحه وبلاگ شما می تواند کمک کند.
متأسفانه، ما متوجه شده ایم که بسیاری از شرکت ها از صفحات وبلاگ خود برای بهبود رتبه موتور جستجو استفاده می کنند. این به تنهایی بد نیست با این حال، چیزی که ناراحت کننده است این است که آنها برای موتورهای جستجو می نویسند و نه برای انسان در تلاش برای به دست آوردن بالاترین نقطه. مقالات زیادی را می بینید که بد نوشته شده اند و با کلمات کلیدی پر شده اند، حتی اگر دیگر منطقی نباشد.
اگر واقعاً می خواهید بازار را آموزش دهید، کلمات کلیدی خود را کمترین اولویت خود قرار دهید. کل مقاله را تمام کنید و راه هایی بیابید که چگونه می توانید این کلمات را به طور یکپارچه اضافه کنید. اما کیفیت مطالب آموزشی خود را در ازای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو به خطر نیندازید. در نهایت، نرخ پرش بالایی دریافت خواهید کرد و تمام تلاش های شما بی فایده خواهد بود.
8. استعدادهای درخشان را جذب کنید
این ممکن است تعجب آور باشد، اما یکی از اهداف بازاریابی محتوای شما باید شامل جذب بهترین استعدادها باشد.
اگر می خواهید بهترین متقاضیان یا کارمندان بالقوه را جذب کنید، باید محتوایی ایجاد کنید که نشان دهد محیط شرکت شما چقدر سرگرم کننده و سبک است. می توانید از کارمندان فعلی خود گواهی ارائه دهید یا حتی یک مطالعه موردی در مورد رشد حرفه ای شرکت خود بنویسید.
9. خدمات مشتری را بهبود بخشید
محتوای شما همچنین می تواند خدمات کلی شما به مشتریان را بهبود بخشد. بهجای اینکه منتظر بمانید تا مشتریان سؤالات خود را ارسال کنند، میتوانید یک سؤال متداول در وبسایت خود داشته باشید.
تمام سوالات رایجی که دریافت می کنید را جمع آوری کنید و پاسخی را ارائه دهید که آنها بتوانند آن را درک کنند. این بدان معنی است که شما باید تمام اصطلاحات فنی و اصطلاحات تخصصی را حذف کنید. فقط با داشتن یک صفحه پرسش و پاسخ، می توانید در زمان زیادی صرفه جویی کنید.
10. سرمایه گذاران یا شرکای تجاری را تشویق کنید
در نهایت، ممکن است شرکت شما نیاز به گسترش داشته باشد، و اینجاست که باید از سرمایه گذاران و شرکای تجاری بالقوه استفاده کنید. مواد بازاریابی محتوای شما برای کاربران نهایی باید متفاوت از این باشد.
شما باید داده ها را ارائه دهید، تجزیه و تحلیل کنید، و حتی مزایای شراکت با شما را برجسته کنید. این اطلاعات را می توان در ارائه و پیشنهادات تجاری شما مشاهده کرد. و اگر مطالب بازاریابی کمتر تاثیرگذار را به آنها ارائه دهید، نمی توانید انتظار داشته باشید که به شما اعتماد کنند. این را باید جدی گرفت و یک نویسنده متخصص باید برای انجام این کار محول شود.
نتیجه
موضوعات زیادی برای نوشتن وجود دارد. اما اگر میخواهید به اهداف تجاری خود برسید، شناخت اهداف بازاریابی محتوای مناسب باید اولین قدم شما باشد. در غیر این صورت، فقط یک خواهد بود ضربه یا از دست دادن، و سنجش میزان موفقیت بازاریابی محتوای شما تقریباً غیرممکن خواهد بود.